Stránky

sobota 9. decembra 2017

This Savage Song - plays a song and steals your soul

'The Savage Song' Movie Film Rights Secured by Sony ...Názov: This Savage Song
Autor/ka: V.E.Schwab
Jazyk, v ktorom som knihu čítala: EN
Prvá veta: “The night Kate Harker decided to burn down the school chapel, she wasn’t angry or drunk.”
Posledná veta: “The Malchai’s lips curled into a wicked smile, and he began to laugh, the sound ringing through the warehouse like a song.”

Anotácia: Napínavé prerozprávanie príbehu Rómea a Júlie v temnom meste Verity, kde nájdete všetko, až na bezpečie… protože toto miesto ohrozujú monštrá, ktoré se zrodili z násilia.

Kate túži byť tak nemilosrdná ako jej otec, ktorý vládne Severnej časti Verity, necháva netvorov potulovať sa po meste a vyberá od ľudí peniaze za ich bezpečie. Po piatich rokoch na internátnych školách sa Kate konečne vracia domov a chce ukázať otcovi, že je rovnako neľútostná ako on.
August chce byť človekom. Ale nie je. Je netvorom, ktorý dokáže kradnúť duše pomocou hudby. Jeho otec riadi Južnú časť mesta a snaží sa chrániť nevinných. August je jeho tajná zbraň.
Ich mesto je rozdelené.
Ich mesto sa rozpadá.
A Kate a August sú jediní, ktorí chápu obe strany, jediní, ktorí sú schopní niečo urobiť. A pritom tak rozdielni… Ale ako sa môže človek rozhodnúť, či bude hrdinom alebo zloduchom, ak je také ťažké rozlíšiť, čo je čo?


 Kúpiť knižku
Ak máte o knižku záujem, stačí kliknúť na košík.
Za recenzný výtlačok nesmierne ďakujem internetovému kníhkupectvu Megaknihy.sk, ktoré má veľmi kvalitný a obsiahly výber kníh. :3

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"I just think that life is too short, you know? You can't spend it afraid."
-Colin

Ako len začať? Nuž, riadne som sa bála tohoto sveta plného monštier, temnoty, hovorila som si, že nie je možné, aby som tomu dala viac než 3 hviezdy… ale nerátala som s tým, že ma táto fantázia vtiahne do seba, odzbrojí a pochytí tak, že jej nakoniec podľahnem.

Po Goodreads brázdim už od leta a netrúfam si ani spočítať koľkokrát som na toto dielo natrafila. Nikdy som si ho však poriadne neprehliadla. Až doteraz. A verte mi, stálo to zato.
Autorka je neopísateľne dobrá v tom, čo robí, to sa jej nedá vytknúť. Dokonalá myšlienka, úžasné opisy a hlavne žiadna nuda. Áno, samozrejme, sem-tam sa nájde nejaká scénka, ktorá nie je bohvieako záživná, ale nie natoľko, aby ma donútila položiť knihu. Pracme sa teda na recenziu samotnú....

Štýl, ktorým je kniha písaná je dokonale prepracovaný, vtiahne vás do deja, nepustí vás, nesklame. Ako som už vyššie spomínala, skutočne, pri tejto knihe sa nedá nudiť... Angličtina bola celkom výzvou, veľa nových slovíčok, avšak po ich pozornom preskúmaní v kontexte som bez problémov vyzistila čo znamenajú. V priebehu čítania sa stretávate s kapitolami, kde sú veci vysvetlené buď z pohľadu Kate alebo Augusta. Ak sa mám priznať, skutočne neviem, ktorý ma bavil viac, vzhľadom nato, že oba sa dokonale dopĺňali, jeden nadväzoval na ten druhý. 

Násilie, krutosť, realita,... ak by som mala knihu opísať troma slovami, vybrala by som práve tieto. Krv a klamstvá boli taktiež značnou súčasťou, no našlo sa miesto i pre silu priateľstva, lásku a dôveru. 

Na začiatku sa stretávame s Kate, ktorá túži len po jedinom - dostať sa domov, do V-City. Po vystriedaní šiestich škôl v pribehu piatich rokov sa jej to konečne podarí... 
August, celý zúfalý a znudený prosí svojich "rodičov" o pridanie do armády, no na oplátku dostáva to čo najmenej čaká... Kate.
August. This Savage Song. (Victoria-Flynn|tumblr)Obaja sa spoznávajú v priestoroch súkromnej školy Colton, kde sa z nich stávajú celkom dobrí priatelia, trávia spolu kopu času, a onedlho si začínajú uvedomovať, že nie sú až takí rozdielni, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Aj napriek nenávisti, ktoré ich rodiny voči sebe cítili, Kate a August sa postupom času stávajú spojencami na život i na smrť.





"He wasn't sure what he felt. Frequency. Consonance. Two chords that went together." 



Prvým veľkým plusom musím označiť Flashbacky, ktoré boli nesmierne zaujímavé a dopĺňajúce, čo sa života postáv týka. Vysvetľovali kľúčové situácie a momenty, a niekedy zo mňa dokonca dostali i to šokované "Čoooooo?!" 


MONŠTRÁ

Fall for the GameVznikajú z násilných činov ľudí, z vrážd či útokov... ako sa to hovorí? Akcia vyvoláva reakciu?

"Monsters, monsters, big and small,
they're gonna come and eat you all."

"Corsai, Corsai, tooth and claw,
shadow and bone will eat you raw.

a quick sketch. I will try to give it color when i have the time. Maybe change the background, too. Obsessed with this serie though. .  .  .  #sketch #monstersofverity #thissavagesong #augustflynn #kateharker #veschwab #design #sketchbook #drawing #victoriaschwab @veschwab #sketchagram #fanart #illustration #art #illustrationart
Malchai, Malchai, sharp and sly, 
smile and bite and drink you dry.

Sunai, Sunai, eyes like coal, 
sing you a song and steal your soul."

Corsai - najmenšíie zločiny, bitky,...
Malchai - vraždy,...
Sunai - najkrvilačnejšie činy - bombové útoky, atentáty...

Ani neviete, ako rada by som Vám o nich napísala viac, ale nuž, žiadne spoilery :)...

Najviac zo všetkého sa mi páčila súhra hlavných hrdinov. To, ako si vedeli čítať myšlienky, pomáhať a navzájom sa inšpirovať bolo ukážkové. Naskytli sa i chvíle, kedy ani jeden z nich nevedel ako pokračovať, no ich súdržnosť ich posúvala ďalej, spoločne prekonávali  všetky prekážky, ktoré im vstupovali do cesty. Autorka si rozhodne servítku pred ústa nedáva a s ich povahami sa perfektne pohrala...

 August - Táto príšerka je jednoducho tým najväčším zlatíčkom v celej knihe. Najľudskejšie stvorenie zo všetkých, ľudia mu nesiahajú ani po prsty na nohách. Každému túžil len pomáhať, neubližovať, a  jeho najväčším želaním bolo stať sa človekom.... Počas knihy Victoria Schwab Augusta nesmierne potrápila, a tým poukázala na jeho statočnosť a moc, ktoré sa v posledných častiach knihy stávajú jeho najsilnejšou i najslabšou stránkou zároveň.

Kate - Klasická bad girl, odvážna a bezcitná...,i keď odhliadnuc od toho, ako sa správa navonok, jej vnútro je popretkávané chaosom a emóciami. Jej sila ma niekedy prekvapovala, ba až zarážala. Nezastavila sa pred ničím a zľutovanie pre ňu nemalo význam. Avšak po tom, čo prežila, jediné, čo jej môžem dať je obdiv a porozumenie, ktoré si k nej nikdy nevedelo nájsť cestu. 

https://www.artstation.com/artwork/801exV priebehu príbehu sa, samozrejme, stretávate i s inými postavami... 
Augustov brat Leo či sestra Ilsa, ktorí sú tikajúcimi bombami, Katherinin otec, ktorý je viac monštrom než človekom alebo Sloan, malchaiský maznáčik.  

Teraz je asi čas na to zlé... 
Popravde, nenašla som skoro žiadne negatíva. Trošiličku mi tu chýbala väčšia akčnosť (teraz budem asi všetko porovnávať so Six Of Crows) a Victoria sa mohla viac pohrať so zápletkami, možno ešte nejaké pridať, no i tak ma to nesmierne bavilo, a aj keď by som rada dala o jednu hviezdu viac, našla som tu to prázdne miestečko, kde cítim, že ešte tomu niečo chýbalo, a preto som sa rozhodla knižku ohodnotiť krásnymi štyrmi hviezdami! :)






4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára