Stránky

utorok 9. mája 2017

13 Reasons Why (Mŕtve dievča neklame)



Názov: 13 reasons why (Mŕtve dievča neklame)
Autor/ka: Jay Asher
Prvá veta: “Sir? she repeats.”
Posledná veta: “Two steps behind her, I say her name.”

Vydavateľstvo: Penguin

O knihe: 
Clay Jensen objaví jedného dňa pred domom zvláštnu škatuľu s niekoľkými magnetofónovými páskami. Nahrala ich Hannah Bakerová – spolužiačka, do ktorej bol buchnutý. No Hannah pred dvoma týždňami spáchala samovraždu. Jej hlas na magnetofónových páskach mu prezradí, že existuje trinásť dôvodov, prečo sa rozhodla pre ten strašný čin. Clay je jeden z nich. A keď si ju vypočuje, zistí prečo. Clay strávi noc s Hannahiným hlasom v ušiach, nasleduje jej slová po celom meste a postupne odkrýva najhlbšie tajomstvá a bolesť dospievajúceho dievčaťa.

13 Reasons Why What the Hell is That? GIF


"Najoceňovanejšia tínedžerská kniha posledného desaťročia." - ja teda dúfam, že to nemysleli 
vážne.

Nikdy som nezažila, aby bola nejaká kniha tak oslavovaná, tak zbožňovaná... BEZDÔVODNE. Ešte predtým než ma začnete preklínať kvôli názoru, ktorý zastávam, tak by som vám ho veľmi rada zdôvodnila. Začneme teda od samého začiatku, shall we?

Hannah, stredoškoláčka, dobré dievčatko, ktoré má krásny život, teda, až pokiaľ sa nepresťahuje a nestretne ľudí, ktorí sa stávajú jej "trinástimi dôvodmi prečo". Nápad je vážne super, to musím uznať... avšak, povedzte mi, aký typ dôvodov vyvolá u človeka pomyslenie na samovraždu? Nekonečná šikana, ublíženie na zdraví? Osamelosť, žiadny kamaráti? Hannah bola veľmi zvláštnym dievčaťom, aspoň teda z môjho uhla pohľadu. Akokoľvek som sa ju snažila spoznať, nevedela som pochopiť jej myšlienkové pochody. Neberte to v zlom, ale zabiť sa a poslať kazety ľuďom, ktorých 
obviňujete zo svojej vlastnej smrti je... neviem, zbabelé?


 Ešte chvíľku vydržte a budete sa do mňa môcť pustiť...

... Adult Literature Reviews - Thirteen Reasons Why, Jay Asher (A,N,SSebecká. Presne taká mi Hannah prišla. Áno, ublížili jej. No smrť nikdy nie je riešením. Celé mi to prišlo ako pomsta voči jej nepriateľom, ktorí väčšinou ani nemali potuchy, že spravili niečo zlé. "Nevedomosť človeka neospravedlňuje." - áno, áno tento citátik to presne vystihuje, ale prečo teda Hannah nepovedala, že jej to ubližuje? Prečo sa nechala využívať? Prečo sa neporadila s rodičmi alebo školským poradcom? Pretože hľadala dôvody, ktoré následne nahrala na kazety a nechala tým trpieť ľudí zatiaľ čo ona bola zahrabaná 6 stôp pod zemou. 

 Hneď, hneď sa na mňa vrhnete, len ešte sekundu vydržte...

Clay. Srdiečko, ktoré Hannah neprávom zlomila. Hlavný hrdina nášho príbehu, ktorý behá po meste s walkmanom ako zmyslov zbavený. Chudák chlapec...

Dám vám 4 rozumné dôvody prečo sa mi kniha nepáčila:
1, nezmyselnosť dôvodov jej samovraždy
                                                                                            
2, sebeckosť
                                                                                            
3, trápenie ľudí, ktorí s jej smrťou nemajú nič spoločné

4, nabádanie mladých ľudí na podobné myšlienky



Hodnotenie: 2/5 
                                                                         


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára